04 januari 2009

Dagens agility

Agilityträning idag, hurra!

Det har blivit så mycket handling nu så idag tog vi en motivationsträning,
Vi fokuserade på fart i säcken, gick jättebra trots att vi inte kört säcken på två månader. Myra tog den snabbt och fint från alla vinklar.

Sen körde vi några varv i velodromen, snaabbt o kuul!
Film:


Agilityträning 4/1 2009 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Avslutade med en liten hoppteknikövning, är nöjd med hennes avstamp och taxering men hon har huvudet lite för högt, fast frambenen lyfter hon fint så vi ska nog få henne att krypa ihop lite mer!

Körde lite fritt följ som uppvärming, lite bättre börjar det allt se ut:

Untitled from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Dock var det alldeles för kallt för att träna idag egentligen, -15 är inte det optimala när man är en frusen dp. När vi kom ut ur ridhuset ställde sig Myra på mina fötter och först fattade jag inte vad hon gjorde så jag puttade ner henne. Två sekunder senare satt hon på fötterna igen o klamrade sig fast med kroppen runt mitt ben. Då gick ljuset upp för mig.
Myra: Hjäälp, jag tänker inte gå ett steg till
Då gav jag faktiskt med mig till min bortskämda hund och bar henne till bilen.

Imorgon ska vi leka med Miki o Sara som äntligen är tillbaka i verkligheten (aka. Sverige)!

1 kommentar:

lillajag sa...

det ser ju kalas ut Hanna. bra jobbat!