30 januari 2009

Påhittiga prommenader

Syster Ellen hade sovmorgon idag och erbjöd sig att ta med sig Myra på morgonpromenad så jag också kunde få sova lite extra! hurra hurra för syster!
Väl i skolan berättade Ellen om Myras underliga (?) fredagsbeteende.
På promenaden hade de mött en bygg-gubbe i stora kläder och Myra hade börjar sin sedervanliga skrämselattack (skälla skälla så alla tassarna lyfter marken). Sen hade gubben fått ge Myra en godis och tillslut hade hon suttit i hans knä och konstaterat att de nu var bäääästa kompisar. Sen fick Myra hoppa ner från knät och så skulle det fortsätta gå. När Ellen, Ylva och Quince kommit tjugo meter sitter Myra fortfarande kvar bredvid sin nyfunna vän och hade inga som helst planer på att lämna den bekantskapen. Sött!

Nu när jag kom hem från skolan och tog en promenad med hundarna började plötsligt Ylva få ryck och hoppade upp o ner längs sidan på mig o skällde och försökte få igång MIG, i resultat fick hon igång Quince. Slutade med att jag hade två kopplade hundar i vild brottningsmarsch och skulle försöka gå runt kvarteret. Slutade med att jag bara stog o skrattade högt för mig själv och Myra oförståendes stog bredvid och vinklade huvudet lite rart mot mig.

Bra början på en helg, tror jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Tack för blogginlägget! Ja jag har bytt blogg, gjorde det för ett tag sedan. Nu är Dolly hämtat och är helt underbar!! Vincent tycker dock att det var lite onödigt med en till hund... Men det blir nog bättre! Imorgon är det agilityträning som gäller för Vincent och mig. Läste om er tävlingsdebut, det är bara att kämpa vidare!! Tycker det såg bra ut på filmen för att vara första tävlingen!!!
Kramis Amanda, Vincent och Dolly!

Anonym sa...

Skriver här också för säkerhets skull.. Klart det går bra att länka till min sida! Nu har jag lagt in en länk till dig med, rätt trevligt att titta på dina filmer från er träning!