11 januari 2009

Agility 11/1 2009

Så har ännu en träning i ridhuset varit. Kan fortfarande inte förstå att jag har en sån kompetent liten hund. Hon ser kanske inte så mycket ut för världen men jag kan meddela att det rymmer ett och annat i hennes lilla huvud!
Idag lekte vi med säcken, vi vill ha mer fart ut ur den!
Så här såg det ut i en kombination, börjar se bra ut :D
Jag började på Myras vänstra sida och gjorde ett framförbyte när hon kom ut ur säcken, sedan sprang jag ner med henne och skickade henne över 2 och 3 och medan hon var över 3:an styrde jag upp henne mot säcken med ett framförbyte, blev fartigt!

Agilityträning 11/2 2009 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Sen körde vi också lite bermudatriangeln med dom tre hindrena från kombinationen ovan, det var roligt och motiverande för min lilla råtta!
Sen körde vi lite tävling i tunneln och lite burlek.
Hon var förövrig galet taggad idag, roligt - vilket också taggar mig inför tävlingen den 24:e ÄNNU mer! Ska bli så kul!

3 kommentarer:

lillajag sa...

fan va ni ä bra. kul o se filmer efteråt för jag är så centrerad så ja ser ingenting förutom Smilla när vi är där. duktiga ni! hejsan!

Anonym sa...

ni är så duktiga att det är lite äckligt. myra for president!

Anonym sa...

Duktiga ni är! Blir kul att få se er live den 24:e. Snälla förklara det här med Bermudatriangel......jag är ju som sagt lite off....
kram Ullis, Puma å Diva