06 juni 2009

Gerard dag 2

Dag två var det mycket praktiskt med hund, många varv sprang vi och vi tränade på att ställa upp snabbt.
Vi fick också prova att ställa upp dem freestyle, riktigt kul och jag tror det kan vara något som passar Myra då hon inte tappar svansen lika lätt då.

Fortsatt mycket prat av Gerard om hur viktigt det var med att hunden hade ett uttryck, en förväntning, att det faktiskt är mycket viktigare än hundens koreografi.

Han visade med Myra hur man kunde träna bordet, vad man skulle tänka på. Är så galet stolt och nöjd över min lilla hund som blir mer och mer öppen och social för var dag. Först var det lite tveksamheter från hennes sida när Gerard skulle bära upp henne till bordet men efter 5 minuter stog min lilla hund på bordet som en riktig champion. Var tvungen att kolla både två och tre gånger innan jag fattade att det faktiskt var MIN hund som kunde se ut sådär, underbart härligt inspirerande!

Det har varit mycket grundläggande på kursen, säkert nyttigt för alla lata utställare (:P) men det hade varit kul att gå lite djupare, men sen är dt ju svårt med en tvådagars kurs. Men inspiration har vi fått och det känns verkligen som ett bra sätt för både Myra och mig! Hurra hurra!

Inga kommentarer: