07 juni 2009

Agilityträning :D

Idag åkte mamma, ellen och jag med fyrbeningar till klubben för agilityträning, länge sen!

Myra fick en kombination där jag ville träna på slalomingång, att Myra ska lyssna på min handling så vi körde handling in i "fel" tunnelingång i böjd tunnel. Sen ville jag också ha in lite självständighet i en stjärna. Resulterade i en kombination med diverse handlingsvägar, riktigt rolig!

Sen blir det ju inte sämre av att man har världens grymmaste hund som tar allt galant och som fixar allt hela tiden i en braa fart och självständigt! Hurra för min lilla Myra (som gärna får skjuta upp sitt löp ytterligare så vi hinner tävla i Ludvika i midsommar)...

2 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Ja, du har en grym hund som har en grym matte. Tack för Ninnieandet idag. Kanske kommer jag att lära mig också, till slut?!

Anonym sa...

Kul att det flyter på bra för er. Själva är vi ju som du förstår till halvt slut, men det är bara å träna vidare. Men nu ska jag verkligen träna ordentligt innan nästa tävling. Lånar kanske din roliga kombination, vem vet =)

Ullis