22 juni 2009

Luvika dag 2

Dag två, spännande att se hur Myra reagerar på tävlingsdag två. En lång väntan blev det iaf för Kate och Ninnie startade AG 2 large först på morgonen, typ 9.00 och Myras klass skulle avsluta hela dagen. Hon fick ligga och sova i princip hela dagen. Först vid halv fyra-tiden blev det dags för Myra och mig.

Nu var jag galet taggad. Revanschsugen och pinnesugen.

Full fart!

Hade vi verkligen stretchat ordentligt innan loppet där?! :PDomare Lena Dersmyd (stavas???) hade gjort galet rolig bana.

Provade att gå banvandring och springa banan med musik i öronen nu. HJÄLP så effektivt och bra, man hade kvar sitt fokus på ett helt annat sätt. Det var bara jag och Myra och hinder för hinder i hela världen.

Galet taggad och bra körde vi igång, slalomet sabbade vår pinnchans. Men nu har mina tävlingsnerver vaknat till liv vika jag ser fram emot att prova i Åtvidaberg sen!

+ och – i tävlingen:

+Myra klarade alla ”handlingssituationer” med bravur
+
Hon är mycket mer säker i starten nu
+
Hon klarade två dagars tävling varav en dag i regn sjukt bra!

- Jag måste lära mig att ta hinder för hinder och inte slappna av i förväg
-
SLALOMTRÄNING, inget mer slarv där inte!
-
Farten måste vi jobba mer på

Sen fick vi prova på att köra lite BC, hurra så kul! Ja, Ninnies söta hundar skulle jag kunna hundnappa NÄR som helst :D

2 kommentarer:

Mervi sa...

Åh, äntligen en rapport...har väntat och väntat! ;-D
Revansch i Åtvid! Längtar så jag spricker. Jajamensan, pinnarna ska bara trilla in.
Tänk, jag har också problem med att "orka" koncentrera mig hela banan ut! Det blir bättre med tiden, men det är så himla lätt att slappna av nånstans och då skiter det sig garanterat. Det är en träningsfråga att hålla sig på helspänn och koncentrerad alla hinder. Ut och träna lite hela banor, inte bara korta kombinationer!
Kör några springbanor och några med lite mer handling! Glöm inte bort att avsluta med en enkel fartig kombination.
Nyligen när vi var hos Camilla fick vi köra gamla godingen "det går som en vals" först med bara framförbyten, sedan bara bakombyten och sedan bara blindbyten. Kanonkul! Och en så himla rolig bana att träna sin handling och koncentration. Prova!
Ses snart! Längtar, längtar...
Kram,
Mervi

Pernilla sa...

Nej slappna av får man inte göra på banan, fast det inte är så himla lätt att vara fokuserad hela tiden! Tyckte det såg bra ut så är väl bara att träna vidare :-) Ture och jag ska träna däck för det hade han uppenbarligen inte fattat lika bra som jag trodde!