22 juni 2009

Fredag, dag 1 på Midsommarhoppet

Smhi hade gett prognosen regn tors-tis. Inte världens roligaste när vi skulle leka agility dagarna i ända hos Ninnie.

Fredagen var iaf dag ett för Ludvika Bk’s Midsommarhopp. Domare var en av mina favoriter, Marianne Fernström. Hon hade gjort roliga banor i precis hennes stil.

Myras såg ut ungefär så här:

Film kommer så småningom, den visar iaf hur otänd jag är på tävling. Disk på grund av slarv från min sida, Myra tog inte börja tunnlarna! Dessutom strul i slalom. Men jag är dum som inte är det minsta nervös eller tävlingsinrikdad. Sjukt tråkigt och taskigt mot Myra. Här blev jag verkligen irriterad och tände till. Revanschsugen som få! Men imponerad av min lilla hund är jag iaf, dock blev jag himla konfunderad över att hon inte tar böjda tunnlar, likadant i Köping. HM!

Sen blev det hem och lite agilityträning, BÖJDA TUNNLAR för hela slanten, sen orkade vi inte så mycket mer.

1 kommentar:

Amanda W sa...

Hej!
Kanske kan vara så att du är nervös och av den anledningen stänger av lite och blir loj? Så var jag under Vincents första tävlingsår och var helt off i min handling. Kan bli så ibland nu med och då beror det oftast på att jag blivit nervös på ett mindre bra sätt. Om du inte har boken "Att lyckas på tävling" rekommenderar jag att du köper en, en kanonbok med massor av tips över att hålla fokus!
Kram och vi ses till Åtvid!