16 maj 2009

Köping 16 maj

Puh, hemma efter 12,5 h ute på vift. Väckarklockan ringde redan 04.50 och jag undrade verkligen hur min kära morgontrötta vov skulle reagera, men hon var piggast i stan!
Kom fram i bra tid, satte upp tält och slutmätte, Myra kändes bra!
Jätterolig bana, härliga ekipage man inte träffat på länge och bara några hundar innan vi skulle starta så kom Ninnie och Kate också :D

Hopp 1 (ungefärliga mått såklart ;P)

Starten var inge bra och därefter så tappade jag lite fokus så det blev DQ, ville inte ta om ett hinder jag missade då jag heldre ser att Myra tycker det är kul att vara på banan först. Dock blir jag irriterad på mig, VARFÖR handlar jag så uselt tafatt när jag VET att jag måste ha 100% fokus på Myra! Men banan var superrolig och Myra var snabb och kändes verkligen säker och stabil. Då är det verkligen synd att jag inte ser till att få lite jävlar anamma o kör på lixom! Ninnie filmade så jag slänger upp filmen så snart jag får den!
Det kändes riktigt roligt att tävla och Myra och jag börjar verkligen komma ihop oss mer och bättre. Det är kul!Fiint staket!

MÅÅÅL!

Bakombyte är lixom vår grejj :P

Kul att se Kate in action också, riktigt härlig hund den lilla donnan!

Dvärgpinscherträff blev det också, Terror, Vincent, Dolly, Iza, Mattis, en liten 4-månaders och Myra. Hurra för dp-lek lixom!

Kan i stort sammanfatta dagen med: bra väder, härliga människor, trevliga och duktiga hundar, roliga banor och underbar stämning!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Visst är det härligt att vara nöjd med ett lopp även om man blivit diskad?! Det är bara att kämpa på & ta nya tag inför nästa tävling. Startade du inte i agilityklassen?
Härligt det sista fotot var med liten Myra stå på "händerna".

Jenkan, Leia o Xena sa...

Vad duktiga ni är! Vill också tävla juh!!! När kommer du och tjinxar på oss??