25 maj 2009

Hemma :D

Så nu har vi landat hemma efter klickerkurs i Södertälje. Ett gäng på 7 härliga ekipage med en salig blandning hundar, alltid kul med lite "ovanliga" raser. Dessutom hade jag en staffe på kursen, eftersom jag är galet kär i rasen så hade jag tur som fick kika lite extra ;)

Myra har uppfört sig bra på kursen (som alltid :P), hon ligger i buren och sover och när jag tar fram henne är hon 100% på och agerar visningshund exemplarisk. Verkligen skönt! Vad skulle jag göra utan henne?!
Tågresorna går fantastiskt och jag har i princip noll koll på henne när jag ska hitta rätt vagn och släpa med mig väskor o allt men hon håller koll och håller sig nära och fint. När någon vill hälsa sitter hon och låter sig bli klappas (även om det kanske inte är hennes favvo :p).
Social och glad med människor och det är så mycket lättare!

Dock har hon blivit en riktig kärring mot andra hundar. Det är ju så man skäms. Vi bodde hemma hos Pia och hennes söta Finska lapphundshane. Han var så snäll och go ochville leka med Myra som kärringaktigt ryter på honom och tar hans leksaker. Ligger hon i soffan kan hon verkligen agera Piraya mot förbipasserane hundar. Inte alls bra och det är verkligen ett svårt problem. Hon biter inte eller så men hon markerar ORDENTLIGT! Hm, ska fundera vidare pådetdär. Gör hon så i närheten v mig eller om hon sitter i mitt knä eller så så får hon gå ner men det är svårt att veta hur man ska ta tag i det.

I det stora hela måste jag ändå säga att jag är så galet nöjd och stolt över min lilla hund, tänk att så mycket kan finnas i så lite!
Dock var hon helt slut efter en lång helg när vi väl kom hem. Hon låg i kökssoffan ganska orörlig större delen av kvällen.

Inga kommentarer: