18 maj 2009

Don't dust it

Vet inte om ni har hört talas om denna fantastiska hårprodukt. Dust it från Schwarzkopf, helt underbar. Det är som ett litet "mjöl" man pudrar in i håret och voilá, världens volymsvall!
Mamma införskaffade här om dagen två burkar av denna fantastiska produkt!

Dag tre kom jag hem och hittade Ellen med Ylva i badet.
Lilla Q hade hittat dessa fantastiskt fina burkar och tyckt att det var dagen lämpliga skatt. Eftersom våra hundar delar med sig systerligt och broderligt fann jag inte bara Ellen i badrummet med Ylva. Nej jag fann även ett vardagsrum som såg ut som en proffskokain-härva. Vitt pulver everywhere! "Tur" nog hade våra hundar inte blivit knarkare utan bara stora fan av Dust it.

Ylva luktar fortfarande shampo och Q och Myra har fortfarande strävhårig och vitmjällig päls.

Idag tog jag tag i saken, Myra fick ett bad...

8 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Nähä, jag badade Q igår faktiskt. Mjällen är något annat, kanske gillade han inte shampot? Eller så får man pälsbesvär av att snorta hårmedel?

Själv får jag gråa hår och hål i plånboken av sånt här.

Pernilla sa...

Haha! Jag har faktiskt också Dust It och det är super! Min står dock säkert i badrumsskåpet dit vovvarna inte når ;-)

Julia sa...

Hej Hanna och Myra! :D
Julia här, jag var med som åskådare på en Camilla Brundin-kurs, förra hösten tror jag det var. Jag har en borderterrier och min moster var och tävlade med sin Riezen på hos er i Flen samma höst. Aja, jag förstår om du inte kommer ihåg mig. ;)

I alla fall vill jag passa på att tacka för en JÄTTEBRA blogg! :D Du och Myra är grymt duktiga, fokuserade och noggranna i er träning. Ni ger mig hela tiden ton av inspiration! Kul med bilder, videor och foton! Ja, toppen! Fortsätt skriva! :D

Det jag egentligen funderar över är "burlekar", har sett/läst att du och Myra tränar med buren. Jag tycker det är en jättekul grej att träna och undrar om du inte skulle kunna skriva lite om det i din blogg. Om hur det fungerar, hur man tränar och så. Eller om du har nån bra länk till någon som redan skrivit om detta?

Tack! Ha det bra, :D
Julia

Myra o Hanna sa...

Julia: TACK TACK för den jättefina kommentaren! Värmer alltid att höra att någon läser och tycker det man skriver är bra!
Ett blogginlägg på burlekar är faktiskt på G men har inte hunnit redigera, men håll utkik :D

Ha det bra och fortsatt lycka till!

lillajag sa...

åååh Myra ä ju så sööt! kanske kanske nån gång att d blir en liten råtta... ja du ä söt oxå. kram

Helena, Quince och Otto sa...

Å, jag kommer också ihåg Julia, borderterriern och mostern med den jättestora med agilityduktiga riesenschnauzern! Kul att se, att du fortfarande finns i hundvärlden :)

Ellendellen sa...

jag kommer också igåg Julia! :-D //annan borderterriermatte, hannas syster

Julia sa...

Vad kul att ni kommer ihåg mig!! :D Längtar efter inlägget, kul att du redan hade skrivit något! :D