26 april 2009

SSBK 3 maj, här kommer vi!

Idag lekte Myra och jag med Veronica och Smillaflickan uppe på klubben. Blev agility och lite lydnad. Tro det eller ej men det var inte en kotte på klubben, det händer lixom ALDRIG! Hurra!

Hade egentligen inte någon träningsplan (hatar att inte ha bestämt innan jag åker upp vad jag ska köra med Myra....) så det blev bara lätt och rolig träning. Tränade på att dra iväg från Myra både vid säcken och slalomet och att jag skulle kunna hålla mig i linjen med säcken medan hon självständigt drog upp mot hindersvängen. Gick faktiskt jättebra, snabbt och felfritt, that's the way we like it!

Sen blev det också långhopp i tävlingsform eftersom jag insåg att vi aldrig kört lången ordentligt.. FY hanna! Lite gungan blev det också, men vi har fastnat lite där, Myra har böjat fega så vi ska backa lite och gå tillbaka till att hon bara hoppar upp och smäller ner nedfarten själv igen!

Blev platsliggning med Smilla också, DET gick bra. Myra är väldigt förtjust i Smilla så jag visste inte om hon skulle vilja upp o leka med henne. Men dom båda röda damerna låg där så fint så! Körde också en inkallning och lite fotgående, inkallningen en 10a men vi har lite mer detaljer att slipa på fotgåendet..

Tack för idag Veronica, det var så härligt bra!

2 kommentarer:

Jenkan, Leia o Xena sa...

Woho vad duktiga ni är! Lycka till den 3:e maj!

lillajag sa...

jaa d va kul. jag har ju en annan blogg nu jue... minasettrar.blogspot.com