27 april 2009

Inte enligt planen...

Nu har alla hundar hos klanen schnackenburg fått medicin. 14 dagars kåvepenin och vila är ordinerat av veterinären.

SKIT alltså!
Det betyder att vi inte kan starta nästa helg. Förmodligen kan vi lika gärna stryka Köping den 16:e också eftersom det förmodligen är karens. Ingen träning = tappad kondition, muskelmassa och agilerande, dvs inte så stor idé att tävla Örebro/Kumla under Kristi himmelsfärd.

Ingen kurshund att visa med på kurs. En myra som kommer gå i taket pga all vila... Hon hinner lagom få börja köra igen så ska hon börja löpa. Hej då vårens tävlingsäsong...

Ja så nu verkar det som om det inte blir agilitytävling förrän Kanonsabotören i JULI, dubbelskit också!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Nej vad trist! Vad är det för fel på stackars vovvarna? Aldrig roligt när det måste ätas medicin och det är karenstid. Det där med löp slipper jag vi och jag är sååå glad att jag har hanar :-)

Helena, Quince och Otto sa...

Jaa, du Hanna, hade du haft en fin hanhund hade du sluppit löpen. jag kan varmt rekommendera en blå whippethane. De är både snälla och fina och löper bara när man tar av dem kopplet.

Ellendellen sa...

Det är väl 7 dagars karens på kåvepenin?

Sanna sa...

Äsch, vad tråkigt! Vad har hänt?

Anonym sa...

NÄÄÄÄÄ! Känner verkligen vilken enorm frustration det måste vara. Undrar liksom alla andra vad som hänt men antar att det inte är så allvarligt då Myras humör verkar vara ok...(läser lite mellan raderna). Fy va trist! Tur att ni är unga å har alla åren framför er ;), men jag förstår dig.....

kram Ullis