22 mars 2009

Det klickar

Så, nu är vi hemma efter helg två av två med klickerkursen i Södertälje.

Myra har visat sig från en bra sida och hälsat på många, hon har legat mest i buren men också agerat lite visningshund. Märker hur sjukt bra det är för henne att komma ut och träna med olika människor, djur och platser. Har också insett att hon tappat en del under vintern och jag har släppt igenom lite i beteenden och fått en del crap med.... Det blir till att jobba med! Ska ha med mig lite roligare belöningar till Myra också. Hennes kampande har varit läckert i helgen och jag började också köra apport med henne vilket kändes finfint! Vill ha sommar nu så man kan vara ute o träna länge!

Kursarna har varit jätteduktiga! De har verkligen iakttagit och vågat prova nya saker och både de och deras hundar har utvecklats enormt! Det var några raser med på kursen som jag inte sett jobba så mycket förut som jag fått ett lite bättre hum om.
Allt har flutit på kanonbra och vi har fått lyxig mat, hembakat underbart smakande fika och fint ridhus att träna i!
Amandas sambo Anders fotade också så förhoppningsvis får jag lite fina bilder o lägga upp i bloggen i veckan också!

För att bli ytterligare bortskämd av mina kursare fick jag boken "Marley och jag" (som jag suktat länge efter), en rosa leksak till Myra och finfint hundgodis i läcker förpackning. Herregud, i Södertälje kan jag rekommendera att hålla kurs!

Inga kommentarer: