24 mars 2009

Vaccination utan vaccin

Nu är Myrling och jag nyss hemkomna från veterinären. Det var dags för vaccination nu igen... Men när vi kom dit såg vi på journalen och vaccinationskortet att det blivit något knas, Myra ska inte vaccineras förrän i sommar så vi fick lite hanteringsträning av snäll snälla veterinären istället och sen fick vi snällt bege oss hemåt. Myra nöjd och glad och fullmatad med korv!
Eftersom solen sken bestämde jag mig för att vi skulle gå hem istället för att ta bussen, halvvägs hem täcktes himlen av svarta moln och 2 sekunder senare var Myra och jag o snöoväder! Nu är vi hemma och rosiga om kinderna (iaf jag).

Nu har jag också anmält till Kanonsabotören!
den 4:e anmälde jag till hopp och ag (får se till att jag är klar med agilityhindrena tills dess)
den 5:e blev det bara hopp, vet inte hur Mycket min myrurschling klarar och dessutom lär dagarna bli fullspäckade o varma så det fick räcka med tre lopp...
Ser fram emot det mycket!Foto: Emelie Ebler

Inga kommentarer: