22 november 2007

Varde ljus!

Idag rymde jag och mamma lite från världen. Tog en ledig dag och bara "va"...

Soov länge, myra uppskattade det minst lika mycket som jag. Sen tog vi bilen upp till klubben och gick en lång och skön skogsprommenad.

Efter det släpade vi fram tunnel och slalom, skönt att kunna vara ute och träna i dagsljus!
Myra fick börja med att träna att vara uppbunden, utan problem!
Hon satt där så fint och tittade på när Eskil körde och jag fotade, även om hon tyckte att det var lite för kallt och blött i gräset...
Sen var det Myras tur, supertaggad! Lite för taggad, måste köra mer passivitet och lugn och ro innan vi kör....
Mycket nosande i backen faktiskt, men jag ska börja köra enligt en metod jag bara älskar från Morgan Spectors "Klicka för lydnad".
Sen vill jag också börja köra enligt Fannys modell. älska!
Men vi körde iaf, lite fotgående, när hon gjorde det bra fick hon köra tunneln och sen kampade vi, klickade lite slalom, har nu börjat med att inte klicka förrän hon går in i tredje porten. Hon fattar så kvickt den lilla ärtan.

Efter en skitrolig träningsstund åkte vi till affären och köpte pepparkaksdeg, nu har vi fyllt magen med deg och bakat, jag formade om en hare så det nu ser ut som en sittande pinscher :D





Dagens länk: http://www.timagi.com/agibanor07.htm, agilitybanor (nu när jag börjar se ljuset i tunneln :P)

1 kommentar:

Anonym sa...

Myrapyramånsterråtta!