18 november 2007

Ny start!

Yes, nu har jag bytt blogg. Ska testa denna och se! Man måste förnya sig ;) Låter den gamla ligga kvar på hemsidan.

Idag har Myra fått köra järnet. Vi klev upp halv nio, pigga och glada. Slängde i oss mat och väntade på att Ellen skulle komma hem från prommenaden. Sen traskade vi tre upp till Bullersta igen. Agilitytävlingarna fortsatte.

Fint väder och en trevlig prommenad och på 20 minuter var vi uppe!
Inte lika mycket folk idag. Myra och jag körde platsliggning, platssittning, 4 slalomingångar, lite handling, busade, korrekt sitt, snurra och zick zack - lika bra att passa på med störning.
Känns som att jag upprepar gårdagen men FY vad duktig hon är min råtta. Struntar i skällande shelties, kampande bordercollies och mopsiga terriers. Hon sitter där så liten i det stora ridhuset och bara väntar på nästa kommando!

Sen satt vi o kollade in small hopp. Idag fick jag iaf se Marie Hansson, hon gick ruskigt bra!

Sen knallade vi hem och efter lite ensamhetsträning och lunch körde vi några klickerpass med apport (har börjat köra efter Eva Bodfäldts version, mums säger jag bara!), fot och backa.
Nu har Myrapyramånsterråtta äntligen kommit till ro och sover!

Bra det för klockan fyra åker vi till vårt kära flensgäng och kör ridhusträning!
Återkommer med bilder!

Inga kommentarer: