25 november 2007

Full rulle för en råtta!

Äntligen hemma!

Idag bar det av till Hälleforsnäs för en snabbvisit på vår kennelträff. Kul att träffa folk och hundar och Myra uppförde sig super. Myra fick även träffa lite pinschrar. Wille och Picchu. Sen fick vi se både mamma Caprice och två syskon. Riktigt stora och snygga hade dom blivit!
Vi körde några inkallningar med blixtfart sen! rooligt!
Hon hälsade jättefint, viftade på svansen, pussades lite och var social, trots att det var kallt, blött OCH snö! Då blir man glad och stolt! (tyvärr var kameran i bilen så inga bilder, men förhoppningsvis kommer det upp på kennelsidan eller på Emmas sida).
Tack för trevligt initiativ Anders, rooligt att se alla utvecklas!

Sen bar det av vidare mot Ålspånga ridhus där det var agility som stog på schemat. (För ellen och Siris del).

Men Myra och jag hann köra lite platsliggning och sittning och sen lite tunnelsläpp. Kanske låter som att jag upprepar mig men f-n vad jag är nöjd över min lilla råttas uppförande. Lite morr när hon tycker andra hundar är äckliga (dvs typ alla andra hundar....) men hon pussas och börjar känna igen alla som vi tränar med, riktigt roligt!


Vår allas härliga whippetMaria har sytt världens snyggaste hund täcke till Myra, så hon kan matcha min Idol Snawlingen!












Såhär såg det ut på (nu kommer hon garanterat inte att frysa i vinter!):

Ny är vi slut i kropp och huvud!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Täcket är SÅ snyggt!:-)

Anonym sa...

Åh, Myling ser varm ut! Whippetnörd nöjd :)