26 november 2007

Inleder med några bilder av Svea från gårdagens ridhusträning.









Måste ge min råtta en eloge. Trots kylan och tidiga mornar (som hon hatar) står hon ut med dessa morgonprommenadsträningar.
Vi kör allt från stanna under gång, fotgående till freestyletrick (dom få hon kan) och hon utför dom super och går fint och snällt bredvid. Jaaa jag måste få skryta i MIN blogg!
Hon är världens bästa hund!
Idag har det blivit lite klickerträning; spin (snurra åt andra hållet), backa och lite fot klickar vi vidare. Även apporten. Men där har det blivit stopp. Försöker fokusera på att hon ska tycka det är roligast att komma till mig med saker, men det är svåårt!
Jag vill inte klicka henne för närmanden mot mig för då får hon ju släppa apporten (gripande med klick kör jag paralellt). Men jag vill å andra sidan inte behöva ropa in henne till mig.
Men funderar på att börja med att klicka så fort hon närmar sig mot mig med ngt i munnen så hon förstår att det är bra saker som händer vid mig. Vi provar på!
Platssittningen går super och vi kör faktiskt korta korta träningar ute också :D idag satt hon 1 minut inne med 5-6 st oregelbundna belöningar.
Platssittningen går bra den också, så länge hon ligger på köksmattan då hon bara glider undan på golvet. träning träning!
avslutar med att ta Emma Winblads citat:
"Utan träning kommer ingen framgång"

Inga kommentarer: